2012420062, Yudha S.P, Tugas15 (Selection Sort) semester 3

2012420062, Yudha S.P, Tugas15 (Selection Sort) semester 3




import javax.swing.JOptionPane;

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */

/**
 *
 * @author Administrator
 */
public class selsort {

    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {
      
   String nil= JOptionPane.showInputDialog(null,"masukan Nilai Yang Ingin Di urutkan");
        String [] t=nil.split(",") ;
        int []b=new int[t.length];
        for (int k = 0; k < t.length; k++) {
          b[k]=Integer.parseInt(t[k]);
            } 
        for(int k=0; k<b.length; k++){
  int index_of_min = k;
  for(int y=k; y<b.length; y++){
  if(b[index_of_min]>b[y])
  index_of_min = y;
 
  }
  int temp = b[k];
  b[k] = b[index_of_min];
  b[index_of_min] = temp;
  }
         for (int k = 0; k < b.length; k++) {
           
        }
  String c="";
        for (int k = 0; k < b.length; k++) {
            if(k==b.length-1)
            c +=""+b[k];
         
            else
                c+=""+b[k]+",";
        }
        System.out.print(nil+" hasil pengurutan nya adalah "+c+"\n");
       
    }

}
















   




share this article to: Facebook Twitter Google+ Linkedin Technorati Digg
Posted by arek informatika, Published at 12.54 and have 0 komentar

Tidak ada komentar:

Posting Komentar